Beneficiile spanacului

Deși se crede că are un conținut ridicat de fier, un studiu publicat în anul 2006 relevă că acesta are doar 10% din cât se credea inițial. Dar pe lângă fier, spanacul este o armă veritabilă în lupta cu boli precum cancerul, anemia, osteoporoza și artrita.

100 de grame de spanac crud au doar 25 de calorii. Spanacul este una dintre principalele surse de vitamina K, 100 de grame de spanac asigurând 402% din doza zilnică recomandată, dublul cantității de vitamina A necesară zilnic, 15% din necesarul de fier, 14% din necesarul de calciu, și 46%, din doza zilnică de vitamina C.

Spanacul mai conține cantități importante de vitamina B2, B6, 100 de grame de frunze de spanac aducând aproximativ 12% din necesarul zilnic recomandat. La aceasta se adaugă și 11% din necesarul zilnic de vitamina E, și 7% din cantitatea de fosfor și zinc necesară organismului. Spanacul mai conține omega 3, triptofan și seleniu, trei grame de proteine și fibre.

Pe lângă acestea, spanacul mai conține și cupru, mangan, magneziu și potasiu.

Astfel, spanacul:

  • ajută în controlul colesterolului
  • ajută în programele de reducere a greutății
  • întreține pielea, ochii și părul
  • crește imunitatea

Mai multe, aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s