Gutuile te scapă de răceală

Fruct aromat, de toamnă, gutuia are puține calorii și este o sursă importantă de vitamine și minerale, care ajută în combaterea gripei și răcelii.

Analizele de laborator au relevat că valoarea nutrițională a 100g fruct constă în: carbohidrați – 15,3 g; zahăr – 12,53 g; fibre – 1,9 g; grăsimi – 0,10 g proteine – 0,4 g; apă – 83,8 g; vitamina A – 40 mg; vitamina B3 – 0,2 mg; Vitamina B6 – 0,04 mg; vitamina B9 – 8 mg; vitamina C – 15,0 mg; calciu – 8 mg; fier – 0,7 mg; magneziu – 8 mg; fosfor -17 mg; potasiu – 197 mg; sodiu – 4 mg; valoare energetică – 60 kcal (240 kJ).

Pentru că ne aflăm deja în sezonul rece, consumul regulat de gutui (de preferat una pe zi) ne ferește de răceli, previne anemia și stimulează pofta de mâncare, are efect calmant în caz de tuse și bronșită, ajută în prevenirea inflamațiilor gâtului.

Mai multe, aici.

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s