Despre dieta în timpul alăptării

Beneficiile alăptării atât pentru nou-născut, cât și pentru mamă sunt binecunoscute, dar pentru ca acest proces să aibă rezultatele scontate, dieta zilnică a mamei trebuie să îndeplinească unele condiții.

Alimentația mamei care alăptează poate influența calitatea laptelui matern și, implicit, dezvoltarea copilului, de aceea, vă propunem astăzi câteva sugestii pentru  a vă putea ghida în alegerile dumneavoastră culinare.

Deși după sarcină dieta este ușor mai permisivă, dacă ați avut un regim alimentar sănătos, ați consumat multă apă, acum nu este momentul să reveniți la mâncarea fast-food, prăjeli, afumături, semipreparate, mezeluri, margarină, grăsimi, dulciuri, alimentele care conțin aditivi alimentari și coloranți etc.

Legumele și carnea slabă sau peștele – somon, peștele pollack, sardine, hamsii – sunt recomandate a se găti în abur sau la cuptor, asigurându-vă că aveți o dietă bogată în proteine. Alte alimente recomandate în perioada alăptării sunt vita, puiul, organele de animale, ouăle, nucile, cerealele integrale, brânza și iaurtul degresate, sucurile de fructe și legume.

Pe lângă acestea, trebuie să vă asigurați că aveți o dietă bogată în vitamina A (spanac, morcovi, caise, pepene galben, ardei gras), vitamina C (ardei gras, pătrunjel, fructe de pădure, fructe tropicale) și acid folic (sparanghel, spanac, salată, muștar, sfeclă, ficat de vițel).

Continuarea, aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s