Surse de proteine pentru o dietă sănătoasă

Nimeni nu neagă că diversitatea în alimentație este importantă pentru menținerea echilibrului, dar ce pot face acele persoane care renunță sau ar trebui să evite carnea?

Prin urmare, vă propunem astăzi câteva alternative mai sănătoase decât carnea pentru a vă putea balansa aportul de proteine, respectiv:

  • soia – are în compoziția sa întreaga gamă a aminoacizilor esențiali necesari organismului, fibre, vitamine din complexul B și acizi grași omega-3, fiind, de asemenea, un produs extrem de versatil;
  • fasolea, lintea – conțin vitamine, minerale, carbohidrați, amidon, consumul acestora fiind însă recomandat a se face în asociere cu semințe, orez, grâne sau nuci pentru ca organismul să beneficieze de toți aminoacizii esențiali necesari;
  • ciupercile – sunt bogate în aminoacizi, minerale (potasiu, fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc), vitamine (B1, B2, B3, B6, B9, C, D, E) și nu au colesterol;
  • quinoa – este o grână bogată în proteine, cu un bun echilibru al aminoacizilor, conține fibre, minerale (magneziu, cupru, fosfor, fier, calciu);

Continuarea, aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s