Beneficiile consumului de semințe de chia

Originare din Mexicul Central, semințele de chia erau consumate și apreciate pentru calitățile sale de străvechile civilizații ale aztecilor și mayașilor pe care le foloseau pentru prevenirea infecțiilor și grăbirea vindecării rănilor.

Semințele de chia sunt bogate în fibre, minerale (calciu, magneziu, mangan, fosfor, fier, potasiu, zinc, bor, cupru, brom, iod, siliciu, stronțiu, sulf), aminoacizi esențiali, acizi grași omega-3 și omega-6, vitamine (A, B1,B2, B3, B5, B6, B9, B15, B17, C, C, K), inositol (componentă organică importantă pentru structura membranelor celulare) și proteine.

Între beneficiile consumului de semințe de chia amintim:

  • reglează nivelul de zahăr din sânge
  • scad tensiunea arterială
  • protejează împotriva bolilor cardiovasculare
  • previn artrita
  • induc senzația de sațietate și astfel înlesnesc scăderea în greutate
  • scad nivelul de colesterol

Continuarea, aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s